the blog

Latest news.
انکر تکست

انکر تکست

انکر تکست ، کلمه ای است که اگر در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنید حتما نام آن و تاثیرش را بر بهینه سازی سایت شنیده اید. اگرچه ” انکر تکست ” توسط گوگل مورد ارزیابی قرار می گیرد اما هنوز خیلی از بازاریابان و تولید کنندگان محتوا در خصوص ماهیت آن اطلاعات درست و دقیقی ندارند. امروزه انکر تکست ها نقش مهمی در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل دارند.

اگر شما به درستی از انکر تکست ها استفاده کنید، شاهد افزایش بهتر و سریع تر رتبه وب سایت خود خواهید بود و اگر برعکس، آن را به درستی به کار نبرید گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد. پس باید به خوبی انکر تکست را بشناسید و روش های صحیح و اصولی به کار بردن آن را بدانید.

در این مقاله، قصد داریم که در خصوص انکر تکست و روش های درست استفاده و بهینه سازی آن را بیان کنیم.

انکر تکست چیست و چرا مهم است؟

متن هایی که به دیگر موقعیت ها و مکان ها به داخل یا خارج سایت لینک داده می شوند را انکر تکست می گویند. به طور خلاصه، متن قابل کلیک را گویند. برای مثال ” تولید محتوا ، امروزه یکی از روش های اصلی بهبود رتبه سایت در گوگل است” همانطور که مشاهده می کنید، کلمه تولید محتوا به صورت یک عبارت قابل لینک به یکی از صفحات داخلی بلاگ سئوکار است. این عبارت قابل کلیک را انکر تکست می گویند.

امروزه با استفاده از انکر تکست موتورهای جستجو می توانند محتوای سایت لینک داده شده را متوجه شوند و اگر ارتباطی بین دو صفحه وجود نداشته باشد یا لینک مورد نظر اسپم باشد، آن را جریمه خواهند کرد.

انواع انکر تکست

برای اینکه بتوانید بازخورد بهتری را از انکر تکست دریافت کنید، بهتر است که عبارت لینک داده شده، کلمه کلیدی آن صفحه باشد تا به گوگل بگویید شما به دنبال دریافت لینک به روش قانونی هستید. در واقع در انکر تکست حتما باید از کلمه کلیدی آن صفحه مورد نظر استفاده شود، اما به هر حال این مساله همیشه امکان پذیر نیست. در ادامه انواع انکر تکست را به شما در افزایش رتبه وب سایت کمک می کند را معرفی می کنیم:

Exact Match یا تطبیق کلی

در این انکر تکست در متن لینک از کلمه کلیدی استفاده می‌شود. فرضا یک مقاله تحت عنوان «ابزارهای آنالیز کردن سایت» دارید و و با ایجاد یک لینک مشابه همین نام می‌توانید یک انکر تکست Exact Match داشته باشید. مورد کاربرد زیادی دارد ولی باید در نظر بگیرید که استفاده بیش ازحد از این روش موجب می‌شود از سوی گوگل جریمه شوید.

Branded یا نام تجاری

در این نوع از نام برند برای توصیف لینک استفاده می کنید مثلا webinooco نام برند یک سایت طراحی و بهینه سازی سایت است و می تواند یک Branded Anchor Text باشد.

Partial Match یا تطبیق جزئی

فرض کنید یک لینک با عنوان «انواع تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت» دارید و به صفحه یا مقاله‌ای تحت عنوان «بهینه‌سازی موتورهای جستجو» لینک می‌دهید. در این حالت یک لینک با انکر تکست Partial Match ایجاد کرده‌اید؛ یک لینک با جزئیات بیشتر که به واسطه آن کاربران را تشویق به خواندن مقاله اصلی می‌کنید.

Naked Link یا لینک عریان

در این نوع به جای استفاده از کلمات کلیدی از آدرس سایت ( URL ) به عنوان متن لینک استفاده می‌کنید برای مثال www.webinooco.ir یک Naked Link Anchor Text است.

Generic یا عمومی

بعضی اوقات در مقالات یا صفحاتی اینترنتی با متن یا کلماتی مانند اینجا کلیک کن، اینجا، اطلاعات بیشتر، بیشتر بخوانید و … مواجه می‌شوید. این‌ها

انکرتکست‌های عمومی هستند.

Image یا تصویر

در این نوع Anchor Text به جای استفاده از متن، از تصویر در لینک استفاده می‌کنید. در این حالت Alt tag تصویرتان به عنوان انکر تکست شناسایی می‌شود. با کمک انکرتکست Image کاری می‌کنید که تصاویر موجود در سایت از چشم گوگل به دور نماند و به هنگام ارزیابی سایت‌تان به آن‌ها نیز توجه داشته باشد.

Brand + Keyword یا کلمه کلیدی + برند

همانطور که از نام این Anchor Text مشخص است، متنی که به عنوان انکرتکست از آن استفاده می شود کلمه کلیدی به همراه نام تجاری سایت است. برای مثال طراحی سایت وبنا.

Long Tail یا طولانی

انکرتکست Long Tail همانند انکر تکست Partial Match ، جزئیات بیشتری از محتوا را در اختیارتان قرار می‌دهد و تنها تفاوتش با انکرتکست تطبیق جزئی، تعداد بیشتر کلماتی است که در متن لینک استفاده می‌شود.

در پایان و با توجه به مهم بودن انواع لینک و لینک‌سازی باید به یاد داشته باشید یکی از اصلی‌ترین مواردی که گوگل نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارد، مرتبط بودن لینک‌ها با عناوین مقالات و صفحات اینترنتی است باید به اطلاع شما برسانم از جمله مواردی که می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی روی سئو سایت شما داشته باشند محتوای باکیفیت و انکر تکست ها هستند.

Author: