the blog

Latest news.
بازار کار سئو

بازار کار سئو

سئو چیست؟ با وبینو همراه باشید

بهینه سازی سایت برای دریافت رتبه های بهتر در موتورهای جست و جو که اصطلاحا سئو و بهینه سازی (SEO) گفته می شود، پروسه ای پیچیده و زمان بر می باشد که عواملی مانند بروزرسانی الگوریتم های گوگل و استفاده مداوم، از الگوریتم های جدید در بهبود نتایج جست و جو، چالش های پیش رو سئوکارها را دو چندان نموده است، بنابراین دستیابی به سئو سایت به صورت پایدار یک امر سخت و مشکل می باشد. در در این مقاله تصمیم داریم در مورد بازار کار سئو در ایران صحبت نماییم.

 

 

مفهوم کارشناس سئو چیست؟

در مورد اینکه مفهوم کارشناس سئو چیست و چه افرادی می توانند به یک متخصص سئو تبدیل شوند، باید بگوییم که کارشناس سئو به فردی گفته می شود که تخصص کامل در زمینه بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد. این فرد می تواند به صورت حرفه ای فعالیت های خاصی مثل آنالیز، بازبینی و پیاده سازی تغییرات را برای وب سایت های مختلف انجام داده و عملکرد آن ها در موتورهای جستجو به شدت بهبود دهد.

چرا تبدیل شدن به کارشناس سئوکار امری ضروری است؟

قبل هر چیزی بهتر است متوجه شوید که چه تفاوتی بین کارشناس سئو و متخصص سئو وجود دارد. کارشناس سئو به فردی گفته می شود که می داند روند بهینه سازی سایت به چه صورت است و چگونه می شود اصول سئو را برای افزایش ترافیک در موتورهای جستجو پیاده سازی کرد.

متخصص سئو به فردی گفته می شود که علاوه بر اینکه یک کارشناس سئو است، فعالیت هایی مثل مشاوره و انجام خدمات سئو برای سایت های دیگران را انجام می دهد.

البته دقت داشته باشید که این دو دسته از افراد معمولا با یک عنوان شناخته می شوند و نکته مهم اینجا است که شما برای کارشناس سئوکار شدن نیازی ندارید که فعالیت های مربوط با متخصصین سئو سایت را انجام دهید. کاشناسان سئو هم سودهای بسیار زیادی از فعالیت های خود می توانند به دست بیاورند.

 

 

درآمد متخصص سئو یا کارشناس سئو

خب تو مرحله بعد از سئوکار شدن، می رسیم به متخصصان سئو و یا کارشناس سئو؛

متخصص سئو چه فرقی با سئوکار داره!؟

سئوکار ها توانایی اجرای تکنیک ها و روش های سئو رو دارند اما کارشناسان سئو میتونند استراتژی سئو طراحی کنند.

تو همه شرکت های سئو چند تا سئوکار یا کارمند سئو استخدام میشن و ۱ متخصص سئو که کار متخصص راهنمایی و مدیریت این تیم هستش.

متخصصان سئو تجربه بیشتری تو سئو سایت های مختلف (خبری، شرکتی، فروشگاهی و …) دارند و میدونند که برای هر پروژه باید چه روالی طی بشه.

مطالعه مستمر و آزمون خطای فراوان باعث میشه یک سئوکار معمولی به یک مشاور و متخصص سئو تبدیل بشه.

متخصصان سئو تو شرکت های معتبر ایران بین ۵ میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند.

البته در کنار این حقوق ثابت، راه های زیادی برای کسب درآمد با سئو می شناسند که معمولا از اون ها هم غافل نمی شوند.

مشاوره سئو برای شرکت ها

شرکت های زیادی هستند که خودشون تیم سئو دارند اما یک مشاور سئو استخدام می کنن تا ایرادات کار رو بگیره و کار تیم اون هارو مانیتور کنه.

همین مشاوره یکی از راه های درآمد زایی برای متخصصان سئو هستش که شرکت ها از ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان تا ماهیانه ۳ میلیون تومان می بایست برای اون پرداخت کنند.

ما هم الان در کنار پروژه ها و کار های دیگه ای که می کنیم، معمولا تو ماه ۲ ۳ تا پروژه مشاوره هم هر کدوم میگیریم.

 

 

چرا یکی ۳ میلیون و یکی ۱۰ میلیون؟

اینکه ۳ میلیون میگم زیاد توجه نکنید، صرفا یک عدد گفته شد تا یک ذهنیت کلی داشته باشید. و اینکه میگم متخصص سئو هم زیاد به قیمت ربطی نداره، متخصص سئو میتونه ۳ میلیون بگیره و یک متخصص سئو با همون سطح علمی میتونه ۱۰ میلیون بگیره. حالا فرق اینا چی هست؟

دومی بازاریاب خوبی هست و به خوبی خودش رو نشون داده و ترفندهای بازاریابی رو حداقل برای برند کردن خودش میدونه. این موضوع توی همه کسب و کارها دخیل هست، دیدیم خیلی ها سطح عملی بسیار پایین دارن ولی خوب درامد دارن مثل اکثر بازاری ها، خب علت همین هست که اونا خوب میتونن مشتری پیدا کنن و خوب میتونن مشتری رو قانع کنن و خوب میتونن مشتری نگه دارن و خوب میتونن مشتری رو راضی کنن و از همین طریق خوب میتونن از مشتری به مشتری های دیگه برسن.

ولی این پایان ماجرا نیست، حالا اگر همین متخصص سئو بیاد یک سری موارد یعنی دانش بیشتر، تعهد بیشتر و دلسوزی بیشتر روی پروژه هاش داشته باشه این ۱۰ میلیون میتونه به ۳۰ و ۵۰ میلیون هم برسه.

چرا یکی ۱۰ میلیون و یکی ۵۰ میلیون؟

فرق کسی که ۳ میلیون میگرفت و کسی که ۱۰ میگرفت رو گفتم، حالا میخوام با یک مثال واقعی به شما بگم.

مثلا همین سایت میزفا. تقریبا سال ۹۵ و ۹۶ بود که ما یک سری پروژه سئو گرفتیم و الان نزدیک به چند سال است که همون پروژه های سال های قبل رو داریم اجرا میکنیم و فقط یک پروژه جدید در سال ۹۷ اضافه شده و هر کسی درخواست پروژه سئو در میزفا تو سال ۹۸ میده رد میکنیم چون مشتری های قدیمی ما شدن رفیق های خوب الان ما. یک فرآیند برد برد است وقتی خوب باشی با مشتری.

Author: