the blog

Latest news.
روش های بالا بردن رنکینگ سایت

روش های بالا بردن رنکینگ سایت

بالا بردن رتبه سایت

بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و حفظ جایگاه یکی از مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار در افزایش میزان بازخورد دریافتی برای یک کسب و کار آنلاین و سایت است.

این موضوع به حدی دارای اهمیت شده است که بسیاری از کسب و کارها با توجه به زمانبر بودن مقوله ی سئو، برای حضور در صدر نتایج گوگل ، سرویس گوگل ادوردز (گوگل ادز) را انتخاب می کنند.

تبلیغات در گوگل یا Google Ads سرویس ارائه شده توسط گوگل است و سیستم پرداختی آن به ازای هزینه کلیک و ورود کاربر به سایت است. در واقع با استفاده از این سرویس ، به ازای هر کاربری که گوگل وارد سایت شما می کند، هزینه ای را به گوگل پرداخت می کنید.

برخی از کاربران نیز اعتقادی به مفید بودن تبلیغات در گوگل ندارند و معتقدند افزایش رتبه سایت به صورت طبیعی با رعایت قواعد سئو ، می تواند مفیدتر باشد. منابع متعددی در زمینه آموزش سئو و بهینه سازی سایت و همچنین نکات مهم سئو در سایت های مختلف منتشر شده است که هر کدام از آن ها تنها چند مورد از عوامل موثر و ترفندهای سئو را بررسی کرده اند.

در این مقاله در وبینو برخی از  ترفند های مهم برای سئو سایت را بررسی کرده ایم که بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل را می توان از نتایج رعایت کردن آن ها عنوان کرد.

هر کدام از این ترفندها دارای توضیحات مفصلی هستند که توضیح تمامی آن ها در قالب یک مقاله نمی گنجد. در این مقاله تنها به معرفی این موارد به صورت جزئی پرداخته ایم. در صورتیکه به بالا بردن رتبه سایت در نتایج گوگل و باقی مانده در آن رتبه اهمیت می دهید، با ما وبینو همراه باشید.

نصب گواهی ssl

امنیت کامل سایت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای سئو سایت است. نصب گواهی اس اس ال یکی از راه های افزایش امنیت سایت است. در صورتیکه سایت شما بدون گواهی اس اس ال و به صورت http در گوگل ایندکس شده است، پس از نصب گواهینامه ، می بایست اقداماتی مانند ریدایرکت کردن را انجام دهید تا از ترافیک وررودی سایت کاسته نشود.

ریسپانسیو کردن قالب و ساختار سایت

ریسپانسیو بودن ساختار سایت سبب تشویق بیشتر کاربران موبایلی به مراجعه به سایت شما خواهد شد. با توجه به افزایش بسیار زیاد کاربران گوشی های هوشمند و تبلت ها، اهمیت دادن به این کاربران و رعایت ساختار ریسپانسیو برای سایت ، به یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای بالا بردن رتبه سایت در میان نتایج خود شده است.

راه اندازی وبلاگ برای سایت

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران به دنبال کسب اطلاعات در زمینه های مختلف هستند، راه اندازی یک وبلاگ در زمینه کاری خودتان و قرار دادن مداوم پست های مفید در آن ، می تواند در جذب کاربرانی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند و یا بدنبال کسب اطلاعات در مورد کالاها یا خدمات ارائه شده توسط شما هستند، بسیار موثر واقع شود.

انتخاب کلمات هوشمند برای عناوین

این که صرفا یک سری از کلمات کلیدی بازدید بالایی دارند اصلا مهم نیست! مهم این است که چه کلماتی برای شما و کسب و کارتان بازدید کننده های هدفمندی جذب می کنند.

سئو فقط افزایش رتبه در گوگل نیست! سئو فقط بالا بردن بازدید سایت نیست. تا وقتی که ندانید سایت تان را برای چه سئو می کنید کسب رتبه عالی در گوگل بی فایده است.

سعی کنید ابتدا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که واقعا مربوط به هدفتان می شود. آیا هدفتان فقط افزایش بازدید است؟ آیا مشتری برایتان اهمیتی ندارد؟ فکر می کنید هرچه بازدیدتان بیشتر شود مشتریان بیشتری خواهید داشت؟ اصلا اینطور نیست!

اگر فقط برای افزایش بازدید تلاش می کنید تمرکز کردن روی کلمات کلیدی پر بازدید بهترین گزینه است. اما اگر واقعا کسب و کارتان برایتان مهم است سعی کنید روی کلمات کلیدی زوم کنید که مخاطبان هدف بیشتری را برای شما بوجود می آورد.

در بخش بعد می گویم چرا باید روی کلماتی تمرکز کنید که دقیقا مربوط به هدف اصلی و جذب مخاطب واقعی شما می شود.

استفاده از عناوین جادویی

یکی از مهمترین کارها در تولید محتوا در سایت انتخاب عنوان هایی است که ترغیب کننده و جذاب باشد. برای مقالات، ویدیو ها، پادکست ها، لندینگ پیج ها و به طور کلی هر محتوایی که در سایت تان عنوان دارد عنوانی انتخاب کنید که کاربر با دیدن آن لحظه ای درنگ نکند و روی آن کلیک کند.

عنوان خوب داشتن در نتایج جست و جو بسیار مهم است. عنوان خوب به شما کمک می کند تا خیلی راحت رتبه سایت تان را در گوگل بالا ببرید. رتبه مقالات تان در گوگل به سادگی و فقط با داشتن یک عنوان جذاب و ترغیب کننده بالا می رود. امتحانش ساده است. همین حالا مقالاتی که عنوان کسل کننده و ساده ای دارد را به یک عنوان جذاب تغییر دهید تا معجزه این روش را ببینید.

بارها من از این تکنیک استفاده کرده ام و نتایج خارق العاده اش را دیده ام. خیلی ساده است و اصلا چیز پیچیده ای نیست! مردم روی عنوان های جذاب کلیک می کنند. زمانی که گوگل بفهمد نرخ کلیک یک صفحه در نتایج جست و جو خوب است و در واقع بیشتر از بقیه است آن را به سرعت بالاتر می آورد. به همین سادگی!

نرخ کلیک یکی از فاکتورهای مهم و همیشگی در سئو بوده است و گوگل برای بالا بردن رتبه صفحات در نتایج جست و جو از این فاکتور مهم هم تبعیت می کند.

پس سعی کنید محتوایی عالی با عنوان ترغیب کننده و جذاب بنویسید تا افرادی که با عنوان شما در نتایج جست و جو روبه رو می شوند صد در صد رو مقاله شما کلیک کنند.

بسیاری از مقالات هستند که انصافا محتوای بسیار قوی و عالی از هر نظری دارند ولی متاسفانه عنوان خوبی ندارند و این تنها دلیلی است که در نتایج جست و جو هیچ وقت آن ها را نمی بینید.

استفاده صحیح از لینک های داخلی و خارجی

منظور از لینک های داخلی همان لینک هایی است که در محتوای خود به دیگر صفحات سایت می دهید. گاهی وقت ها استفاده از این روش باعث افزایش رتبه بعضی از صفحات سایت تان در گوگل می شود. یعنی اگر بتوانید به عنوان مثال به یک مقاله چند لینک داخلی مناسب بدهید قطعا باعث افزایش رتبه آن مقاله خواهد شد.

سعی کنید همیشه صفحاتی از سایت تان را که واقعا رتبه گرفتن شان برای شما اهمیت دارد را در مقالات تان لینک دهید. مثلا شما دسته بندی با عنوان “بازاریابی محتوا” در سایت تان دارید و این دسته بندی را روی بازاریابی محتوا سئو کرده اید. بهتر است در مقالات تان هر کجا که بازاریابی محتوا به کار بردید آن را دقیقا به آن دسته بندی “بازاریابی محتوا” لینک کنید.

البته می توانید با انکر تکست های مختلف هم لینک خود را به صفحه مربوط بدهید. مثلا در مقاله خود از “تکنیک های جدید بازاریابی محتوا” صحبت کرده اید دقیقا همین جمله را به آن دسته بندی “بازاریابی محتوا” لینک دهید.

با این کار اهمیت آن صفحه یعنی دسته بندی “بازاریابی محتوا” را بالا می برید و همین باعث می شود آتوریتی پیج آن صفحه بالا برود و دسته بندی بازاریابی محتوای شما در گوگل رتبه بالاتری بگیرد.

همین کار را اگر در صفحاتی پر اهمیت با آتوریتی بالا تکرار کنید قدرت صفحه هدف شما روز به روز بیشتر می شود.

از این تکنیک حتی بدون ساخت بک لینک می توانید رتبه سایت تان را در گوگل افزایش دهید.

یکی دیگر از روش های افزایش رتبه سایت در گوگل این است که در مقالات خود از لینک های خارجی استفاده کنید. یعنی به مراجع و منابع پر اهمیتی که گوگل آن ها را به خوبی می شناسد لینک دهید. حتما از لینک های فالو استفاده کنید. فکر نکنید حتما برای لینک دادن به کسی باید لینک نوفالو بهش بدهید. این یک تفکر اشتباه است.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید و در مقالات خود به سایت های مرجع که از سایت شما خیلی قوی تر هستند لینک دهید گوگل متوجه آن می شود که محتوایی که شما تولید کرده اید مربوط به چه چیزی است؟ در واقع با این کار راحت تر درک می کند که موضوع مقاله شما در رابطه با چه هست.

متاسفانه خیلی از دوستان فکر می کنند نباید به کسی لینک بدهند. این موضوع فقط در مورد سایت های ضعیف صادق است. بله با لینک دادن به سایت های ضعیف تر از خود مسلما اعتبار سایت تان کم می شود. ولی برعکس اگر به سایت های مرجع محتوا لینک دهید قطعا به اعتبار سایت شما افزوده خواهد شد.

Author: