the blog

Latest news.
سئو وبلاگ

سئو وبلاگ

روی یک یا دو کلمه کلیدی طولانی و اصلی تمرکز کنید

بهینه‌سازی کردن پست‌های وبلاگ از نظر کلمات کلیدی به این معنا نیست که در یک متن تا می‌توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید.

این کار حتی ممکن است به ضرر سئوی سایت باشد زیرا موتور جستجو ممکن است فکر کند متن شما اسپم بوده و تنها از طریق کلمات کلیدی قصد دارد رتبه خود را افزایش دهد.

استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی نه تنها برای موتورهای جستجو نامناسب است بلکه از نظر خواننده متن نیز ناخوشانید است. پس استفاده از کلمات کلیدی باید درست و به جا باشد.

برای هر پست وبلاگ روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید تا بتوانید هدف اصلی از نوشتن محتوا را حفظ کنید. مطمئنا هر مطلبی این پتانسیل را دارد که بیش از دو کلمه کلیدی را پوشش دهد، اما انجام چنین کاری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

از آنجایی که بازدیدکنندگان وب‌سایت معمولا از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنند بنابراین بهتر است در هر متن روی یک یا دو کلمه کلیدی طولانی تمرکز شود. به عبارت دیگر استفاده از کلمات کلیدی درست باعث هدایت ترافیک مناسب به وب‌سایت می‌شود.

کلمات کلیدی انتخابی را در بخش‌های مخصوص قرار دهید

حال که کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید زمان آن رسیده است که در جای مناسب از آن استفاده کنید. بهترین محل برای استفاده از کلمات کلیدی و افزایش رتبه در جستجو کدام قسمت‌ها هستند؟ در هر وبلاگی کلمات کلیدی باید در چهار منطقه یعنی در عنوان، سر تیتر و بدنه اصلی، یو آرال و متا دیسکریپشن قرار بگیرند.

عنوان

عنوان یک مطلب اولین پارامتری است که کاربر به وسیله آن میزان مرتبط بودن محتوا را با کلمه کلیدی که جستجو کرده است، می‌سنجد. بنابراین استفاده از کلمه کلیدی در عنوان ضروری است.

فراموش نکنید که باید کلمه کلیدی را در اولین ۶۵ کاراکتر ابتدایی عنوان به کار ببرید. زیرا گوگل این مقدار از متن را در نتیجه جستجو نشان می‌دهد.

البته گوگل بر اساس تعداد پیکسل، پهنای مورد نظر را برای نمایش عنوان متن انتخاب می‌کند. از آنجایی که به تازگی تعداد پیکسل‌های نمایشی به ۵۰۰ تا ۶۰۰ پیکسل افزایش پیدا کرده است در نتیجه حدود ۶۵ کاراکتر از عنوان در نتیجه جستجو به نمایش در خواهد آمد.

اگر مطلبتان عنوان طولانی دارد بهتر است کلمات کلیدی را در ابتدا به کار ببرید تا کاربر با خواندن بخشی از آن متوجه مرتبط بودن متن، با عبارت مورد جستجوی خود شود.

سر تیتر و بدنه اصلی

سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظر را به طور منظم در سرتیترها و متن اصلی به کار ببرید. فراموش نکنید که در انجام این کار نباید زیاده‌روی کنید.

کلمات کلیدی اگر بیش از اندازه استفاده شوند متن را غیرطبیعی می‌کنند و ممکن است کاربر از خواندن آن منصرف شود.

خیلی به این موضوع فکر نکنید که با استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی ممکن است از طرف موتورهای جستجو امتیاز منفی بگیرید.

مطمئنا هر نویسنده‌ای پیش از اینکه شروع به نوشتن متن کند به کلمات کلیدی آن فکر می‌کند و این بسیار خوب است. اما نباید تمام تمرکز فرد روی این موضوع گذاشته شود.

تمرکز اصلی یک نویسنده باید روی مخاطبان سایت باشد نه اینکه کلمات کلیدی را چند بار در محتوا استفاده کند. سعی کنید در هر متن به سوال‌های احتمالی کاربران در مورد آن موضوع پاسخ دهید. این کار کمک می‌کند که کلمات کلیدی نیز خودبه‌خود در متن گنجانده شوند.

یوآرال

موتورهای جستجو برای آنکه متوجه شوند یک متن در مورد چه موضوعی نوشته شده است پیش از هر چیزی محتوای یوآرال آن را جستجو یا کرال می‌کنند. از آنجایی که آدرس یو‌آرال برای هر محتوایی منحصربه‌فرد است، این یعنی با استفاده از کلمات کلیدی در یوآرال برای هر مقاله فرصت بهینه‌سازی وجود دارد.

متا دیسکریپشن

متادیسکریپشن هر محتوا به موتورهای جستجو و خوانندگان توضیح مختصری در مورد متن محتوا می‌دهد. بنابراین در این بخش از محتوا نیز از کلمات کلیدی طولانی که انتخاب کرده‌اید استفاده کنید.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هرقدر متادیسکریپشن یک متن جذاب‌تر نوشته شده باشد، ترافیک بیشتری را به سایت هدایت خواهد کرد. در ادامه در این مورد باز سخن خواهیم گفت.

وبلاگ باید در موبایل نیز قابل خواندن باشد

مدتی پیش شرکت گوگل اعلام کرد اکثر کاربران برای جستجو داخل گوگل از موبایل بیشتر از دسکتاپ استفاده می‌کنند.

زمانی که جستجویی از طرف موبایل در گوگل انجام می‌شود، گوگل صفحه هایی که نمایش مخصوص موبایل دارند را در ابتدا نشان می‌دهد.

این مورد به تازگی و در سال ۲۰۱۵ به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است، درنتیجه این مورد هنوز هم تأثیر زیادی روی رتبه‌بندی سایت دارد. وب‌سایت‌هایی که از لحاظ سایز با موبایل و تبلت همخوانی داشته باشند ریسپانسیو هستند و امروزه بیش از پیش برای سئو اهمیت پیدا کرده‌اند.

بنابراین اگر هنوز به فکر انجام این کار نیفتاده‌اید بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید. وب‌سایت‌هایی با طراحی ریسپانسیو برای نمایش صفحات در موبایل و دسکتاپ از یوآرال جداگانه‌ای استفاده نمی‌کنند و این موضوع برای سئو و رتبه سایت خوب است.
از آنجایی که تغییراتی از این قبیل، اول در خود سایت گوگل اعمال می‌شود، بهتر است این وب‌سایت را تحت نظر داشته باشید.

متادیسکریپشن را بهینه‌سازی کنید

متادیسکریپشن توضیحات اضافه‌ای است که در صفحه جستجو ظاهر می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد که ببینند یک لینک در مورد چه موضوعی صحبت کرده است.

هر کاربری با خواندن این توضیحات متوجه می‌شود آیا مطلب وب‌سایتی که در نتیجه جستجو نمایش داده شده برایش مفید است یا خیر. درنتیجه با خواندن آن تصمیم می‌گیرد آیا وب‌سایت را باز کند یا سراغ وب‌سایت بعدی برود.

بنابراین خیلی مهم است کلمات کلیدی طولانی که انتخاب کرده‌اید در این بخش نیز استفاده شوند. متادیسکریپشن نماینده کل محتوای شما است و باید در نوشتن آن دقت کنید. استفاده از کلمات کلیدی توجه کاربر را جلب کرده و استفاده از عبارات مرتبط آن‌ها را به کلیک کردن ترغیب می‌کند.

این نکته را فراموش نکنید که هیچ تضمینی وجود ندارد متادیسکریپشن همیشه به یک شکل نمایش داده شود. گوگل گاهی اوقات متادیسکریپشن واقعی وب‌سایت را نمایش می‌دهد اما بعضی وقت‌ها هم قسمت‌هایی از متن اصلی که کلمات کلیدی در آن به کار رفته است را به‌عنوان متادیسکریپشن به کاربر نشان می‌دهد.

بنابراین با رعایت نکات نگارشی و استفاده صحیح از کلمات کلیدی به موتورهای جستجو نشان دهید که متن شما با عبارت جستجو شده مرتبط است.

 

Author: