the blog

Latest news.
نکات سئو در نویسندگی

نکات سئو در نویسندگی

مهمترین و اولین اصل از اصول نویسندگی بر مبنای سئو : انتخاب صحیح کلمه کلیدی (KeyWord)

اگر می خواهید مطلبی بر روی سایت خود منتشر کنید ، قطعا باید مطمئن شوید که این محتوا و مطلب بر روی موتورهای جست و جو دیده می شود . کاربران برای یافتن محتوا و مطالب مد نظرشان ، در یکی از موتورهای جست و جو که پراستفاده ترین آن ها گوگل است با استفاده از یک عبارت و یا یک کلمه کلیدی آن مطلب را جست و جو می کنند . پس باید پیش از شروع به کار ، در بخش آنالیز جست و جو سایت گوگل تحقیق کنید که کاربران برای یافتن یک موضوع و مطلب خاص از چه کلمه کلیدی بیشتر استفاده کردند ؛ سپس بر اساس آن عبارت شروع به نوشتن مطلب خود کنید و آن کلمه را به شکلی که هم زیبایی متن خراب نشود و هم دارای تراکم مورد نیاز باشد در مطلب خود جای دهید .

دومین اصل از اصول نویسندگی بر مبنای سئو سایت: میزان و جایگاه به کار بردن کلمه کلیدی

این به تنهایی کافی نیست که کلمه کلیدی را به طور درست انتخاب کنید ، بلکه باید بدانید به چه میزان و به چه شکل آن را در متن خود به کار ببرید . میزان تراکم استاندارد حال حاضر برای جای دادن کلمه کلیدی در مطلب ، ۲ تا ۳ درصد از حجم کل مطلب است . و اما در مورد جایگاه قراردادن کلمه کلیدی ؛ علاوه بر اینکه باید به شکلی حرفه ای کلمه کلیدی را در متن جای داد ، طوری که زیبایی و مفهوم متن آسیب نبیند ، همینطور در سه جای مهم متن باید عبارت کلیدی قید شود : تیتر و عنوان اصلی مطلب ، خط اول آن (مقدمه متن) ، خط آخر متن (جمع بندی مطلب) . زمانی که کاربر یک عبارت خاص را جست و جو می کند قطعا قصد مطالعه بیشتر درباره آن موضوع را دارد ، پس اگر این نکته را در تولید محتوای خود را به کار برید ، کاربر سریع تر به خواسته خود می رسد و ترافیک بازدید از سایت شما افزایش می یابد .

نوشتن مطلب و توجه به کیفیت آن ها درباره موضوعاتی که برای کاربران حائز اهمیت است

هر کسی در حوزه کاری خودش دارای اطلاعات کامل و حرفه ای است که سایر افراد این سطح از اطلاعات را ندارد . وقتی شما سایتی برای معرفی حرفه یا تجارت خود ایجاد می کنید ، باید در تولید محتوای آن دقت داشته باشید که وقتی بازدید کننده ای به سایت شما رجوع کرد بتواند به آن مطالب مد نظرش دست یابد و درباره کار و تجارت شما اطلاعات و آگاهی کاربردی و لازم را کسب کند .

بررسی مطالب از بعد کمیت ، یکی دیگر از رازهای نوسیندگی حرفه ای مقاله بر مبنای اصول و تکنیک های سئو سایت

تحقیقاتی که درباره میزان رتبه دهی موتورهای جست و جو به محتوای وب سایت ها از نظر کمیت انجام شده است نشان می دهد که مطالب طولانی تر ، ارزش بیشتری دارند . سعی کنید که حداقل طول مطالب وب سایتتان را ۳۰۰ کلمه در نظر بگیرید . اگر مطالب را به ۵۰۰ کلمه و بیشتر برسانید که خیلی بهتر خواهد بود . در حال حاضر اکثر بلاگ های با رتبه بالا در موتورهای جست و جو دارای حداقل طول مقالات ۱۵۰۰ کلمه هستند . میزان ۲۰۰۰ کلمه یک ایده آل برای مطالب است . اما فراموش نشود که گوگل محتوای مطالب را نیز مورد بررسی قرار می دهد ، پس اینکه صرفا به خاطر افزایش طول مطلب از کیفیت محتوای آن غافل شویم کار بسیار اشتباهی است .

اهمیت ویراستاری مطلب برای سئو سایت بهتر

تفاوتی که یک نویسنده حرفه ای و آشنا به سئو را از یک نویسنده عادی متمایز می کند ، همین ویراستاری و تدوین مقاله پس از نوشتن آن است . ابزار زیادی برای تدوین مطلب ، از جمله بر طرف کردن غلط های املایی و آراسته سازی آن ، وجود دارد که می توان به این موارد اشاره کرد : Microsoft Office , OpenOffice , Google Docs , … . چند نکته که می توان در ادامه این بخش به آن ها اشاره کرد مواردی هستند چون پرهیز از نوشتن جملات و پاراگراف های طولانی ، قالب بندی مناسب متن ، برطرف سازی غلط های املایی ، و … .

Author: