پرش لینک ها

الگوریتم های گوگل سئو

به این مقاله امتیاز دهید

در این مقاله وبینو قصد داریم تا اطلاعاتی درباره الگوریتم های گوگل سئو  در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

الگوریتم های گوگل برای سئو

گوگل یک موتور جست و جوی بسیار هوشمند است که سعی کرده تا منظور مخاطب را به بهترین شکل درک کرده و برای آن نتایج جست و جوی مفیدی را نمایش دهد.

گوگل قوانین و الگوریتم هایی دارد که با دانستن آن ها (به اصطلاح: الگوریتم های گوگل برای سئو)سایت شما رتبه بهتری می گیرد و در نمایش های گوگل در رتبه های برتر قرار می گیرید.

الگوریتم های گوگل به طور دقیق اگر بخواهیم بررسی کنیم باید بگوییم که دائم در حال تغییر است و این چنین نیست که برای مثال یک الگوریتم ثابت برای ده سال در جریان باشد.

تمام سایت ها تلاش دارند که مطالق الگوریتم های گوگل پیش بروند تا گوگل به آن ها رتبه بهتری بدهد و نتیجه این امر، ورودی بیشتر از موتور جست و جوی گوگل و افزایش بازیدید و فروش سایت است.

خود شما برای اینکه پاسخ یک سوال را پیدا کنید در کجا جست و جو می کنید؟

اولین جایی که همه ما برای پاسخ به سوالاتمان به آن می رویم گوگل است. حالا که وارد گوگل شدید و عنوان خود را جست و جو کردید، در صفحه نمایش گوگل، کدام سایت را باز می کنید.

این سایت اول تا سوم است که 60 الی 70 درصد ورودی کاربران را به خود اختصاص داده است.

تمام این رقابت ها برای به دست آوردن رتبه اول است. هرچقدر که شما طبق الگوریتم های گوگل سایت خود را بهینه سازی کنید، به این رتبه نزدیک می شوید.

الگوریتم های جدید گوگل

الگوریتم های جدید گوگل که دائما در حال تغییر هستند، روز به روز کار را برای سئو کاران سخت تر می کنند.

الگوریتم های جدید بسیار برای سایت و رتبه بهتر تأثیرگذار هستند اما پیش از آن در سایت خود به موارد زیر همیشه دقت کنید.

همیشه در مقالات و صفحات اصلی خود از کلمات کلیدی در عنوان استفاده کنید و همچنین کلمه عنوان و کلمات فرعی دیگر را به طور مناسب در جمله های خود استفاده کنید.

دقت داشته باشید که گوگل دوست ندارد مخاطب از خواندن مقاله شما خسته شود. پس برای همین طوری مقاله را بنویسید که اگر خودتان به عنوان یک کاربر مقاله را مطالعه کردید برایتان جذابیت داشته باشد.

تصاویر، توضیحات متا، استفاده از فیلم، به کار بردن کلمه اصلی در هدر، این ها مواردی است که ربات های گوگل بیشتر به سایت شما سر بزنند. پس از استفاده این موارد جا نمانید.

اگر به دنبال الگوریتم های جدید سئو برای گوگل هستید حتماً از سایت های معتبر سئو در این زمینه کمک بگیرید.

سایت های معتبر به شما کمک می کنند تا با الگوریتم های جدید آشنا شوید.

الگوریتم های سئو گوگل

الگوریتم های سئو گوگل از یک سری اصول ثابت پیروی می کند. الگوریتم های جدید همیشه در حال اضافه شدن هستند اما یک سری اصول ثابت و همیشگی است.

توجه داشته باشید که محتوا سازی یکی از اصلی ترین بخش های سئو گوگل است.

زمانی که شما از محتوای نابی برای مقالات خود استفاده کنید، گوگل تشخیص می دهد که شما برای تولید محتوای سایت خود وقت گذاشتید و این محتوا کپی از سایت دیگران نیست، پس به سایت شما رتبه بهتری می دهد.

برخی از افراد با کپی کردن مقالات سایر سایت های رقیب مقالات خود را تکمیل می کنند وبه گمان خود گوگل متوجه این موضوع نمی شود.

در حالی که ربات ها و خزنده های گوگل به نحوی طراحی شده اند که کپی رایت را خیلی سریع متوجه می شوند و سایت شما را جریمه می کنند.

مسئلۀ بعدی که در الگوریتم های گوگل باید رعایت شود، لینک سازی است. لینک های داخلی و خارجی.

این نیز یکی از نکات مهم و حساس است. استفاده نادرست از لینک های خارجی و داخلی ممکن است به سایت شما آسیب هم بزند. اما نکته ای که مهم است نحوه درست استفاده کردن از این لینک هاست.

فرض کنید یکی از صفحات شما در گوگل ورودی بسیار خوبی داشته باشد، شما زمانی که لینک های داخلی مفیدی در ان قرار دهید، باعث می شود تا صفحات دیگر شما نیز بیشتر بازدید داشته باشند.

باید سایت خود را شبیه به یک پازل طراحی کنید که همه جای آن به هم مرتبط باشد.

ابتدا گوگل سعی کرد تا به مخاطبان خود آموزش دهد که چگونه جست و جوی درستی داشته باشند. اما پس از مدتی دید که کاربران زیادی غلط املایی دارند و یا نمی توانند آن چه در ذهن خود دارند را در متن منتقل کنند.

گوگل سعی کرد تا دقیقا بفهمد مخاطب به دنبال چیست و نزدیک ترین موارد را به مخاطب خود نشان دهد.

گوگل تمام سعی خود را دارد تا بهترین صفحات را به مخاطب نشان دهد. پس سعی کنید شما هم از بهترین صفحات گوگل باشید.

موتور های جست و جوی گوگل به هر صفحه، از لحاظ رعایت اصول و نکات طبق الگوریتم های سئو رتبه ای می دهند. این رتبه هرچقدر بالا تر باشد، صفحه وب آن سایت نیز بالاتر قرار می گیرد.

این محاسبات توسط الگوریتم های گوگل انجام می شود. تمام این موارد بخاطر این است که گوگل سعی دارد جذاب ترین محتوا، جدید ترین و کاملترین محتوا به مخاطب نشان داده شود.

رقابت در سئو چندسالی است که در ایران بیشتر و سخت تر شده است. قبل از کرونا فرهنگ خرید اینترنتی در بین مردم ایران و سراسر جهان، زیاد جا نیافتاده بود.

کرونا با تمام بدی های خودش، به کسب و کارهای اینترنتی جایگاه ویژه ای داد. جالب است که مردم در دوران کرونا بیشتر خرید خود را در اینترنت انجام می دادند.

یکی از بسترهایی که مردم زیادی برای خرید به آن مراجعه می کنند، گوگل است. فرض کنید شما می خواهید  یک ساعت خریداری کنید.

کلمه خرید ساعت را سرچ می کنید. گوگل صفحات برتر را به شما نمایش می دهد. 30 الی 40 درصد افراد به سایتی که در ربته یک قرار دارد مراجعه می کنید.

زمانی که شما به سایت رتبه یک مراجعه کردید و محصولات و تنوع بالایی را مشاهده کردید، مطمئنا خرید خود را نهایی می کنید.

قبل از کرونا شاید این جست و جو انجام می شد اما در نهایت بیشتر خرید های به صورت حضوری بود و این اعتمادی که امروز شکل گرفته وجود نداشت. اما امروزه این اعتماد سبب شده تا کاربر خرید خود را در اینترنت نهایی کند.

این موارد سبب شده تا رقابت در سئو افزایش پیدا کند. سایت وبینو می تواند در بستر سئوی سایت شما بهترین ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید
پشتیبانی واتس آپ