پرش لینک ها

تبلیغات گوگل ادوردز چیست

به این مقاله امتیاز دهید

تبلیغات گوگل ادوردز (Google Ads) چیست؟

Google Google Ads (که قبلاً Google AdWords و Google AdWords Express نامیده   می شد) یک راه حل تبلیغات آنلاین است که مشاغل برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در جستجوی Google، YouTube و سایر سایت ها در سراسر وب استفاده می کنند. Google Ads همچنین به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا اهداف خاصی را برای تبلیغات خود انتخاب کنند، مانند تماس تلفنی یا بازدید از وب سایت. با یک حساب Google Ads، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند بودجه و هدف خود را سفارشی کنند و تبلیغات خود را در هر زمانی شروع یا متوقف کنند.

با استفاده از یک اکانت گوگل میتوان یک اکانت گوگل ادوردز ساخت،که شامل یک فرم است که اطلاعاتی از قبیل آدرس وب سایت که غلاوه بر بررسی آن میتواند تعین کند که لینک وب سایت شما در معتبر است و در چه زمینه ای فعالیت دارد،قسمت بعدی مربوط به تعین نوع تبلیغ است که است که میتوانید نوع آن را انتخاب کنید،قسمت بعدی مربوط به تعین متن یا ویدئویی است که میخواهید در تبلیغ استفاده شود.

قسمت بعدی مربوط به تعریف کیورد پلنر گوگل (Keyword Planner) که ابزاری رایگان از گوگل ادز است که داده‌های مربوط به جستجوهایی که در گوگل اتفاق می‌افتد را جمع‌آوری می‌کند و از آن داده‌ها برای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. داده‌های کیورد پلنز برای ایجاد کلمات کلیدی جدید برای کمپین و همچنین گسترش آنها کمک می‌کند. این اطلاعات شامل کلمات کلیدی و ایده‌های گروه تبلیغاتی، روند حجم جستجو (میانگین جستجوهای ماهانه)، آمارهای تاریخی، روند کلمات کلیدی، مسابقات و مناقصه است،قسمت بعد مربوط به تعرفه های قیمت گوگل ادوردز است که بر اساس تعداد هر بار کلیک بر روی آن محاسبه میشود،شارژ اکانت گوگل ادورز شما هم از همین طریق انجام میشود که میتوانید یک اکانت اختصاصی گوگل ادوردز داشته باشید.

با استفاده از گوگل ادز و شارژ اکانت گوگل ادوردز میتوانید از خدمات گوگل ادوردز بهره مند شوید که شامل مواردی مانند:

کیورد پلنر گوگل (Keyword Planner) :

Keyword Planner ابزاری رایگان از گوگل ادز است که داده‌های مربوط به جستجوهایی که در گوگل اتفاق می‌افتد را جمع‌آوری می‌کند و از آن داده‌ها برای کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌کند. داده‌های کیورد پلنز برای ایجاد کلمات کلیدی جدید برای کمپین و همچنین گسترش آنها کمک می‌کند. این اطلاعات شامل کلمات کلیدی و ایده‌های گروه تبلیغاتی، روند حجم جستجو (میانگین جستجوهای ماهانه)، آمارهای تاریخی، روند کلمات کلیدی، مسابقات و مناقصه است.

 

ادز اکسپرس (AdWords Express)

ادز اکسپرس یک ویژگی با هدف کسب و کارهای کوچک است که تلاش می‌کند با مدیریت خودکار کلمات کلیدی و قرار دادن آگهی، مشکلات موجود در مدیریت تبلیغات را کاهش دهد. AdWords Express قبلاً با عنوان Google Boost شناخته شده بود. ادز اکسپرس همچنین از مشاغل کوچک که وب سایت ندارند با پشتیبانی از آنها برای هدایت مشتریان به صفحه Google Place خود پشتیبانی می‌کند.

ویرایشگر گوگل ادز (Google Ads Editor)

Google Ads Editor نرم‌افزاری است که به کاربران امکان می‌دهد اکانت گوگل ادز خود را به صورت آفلاین مدیریت کنند. با این نرم‌افزار می‌توان تغییرات عمده ای در تبلیغات ایجاد کرد و تبلیغات را به صورت آفلاین ویرایش کرد. Google Ads Editor یک برنامه قابل دانلود است که همراه با Google Ads و بدون هزینه اضافی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این برنامه همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که عملکرد تبلیغات خو به صورت آفلاین مانند داشبورد مشاهده کنند.

 

مدیریت کننده اکانت‌های گوگل ادز (Google Ads Manager)

Google Ads Manager که قبلاً با عنوان My Client Center) MCC) شناخته می‌شد امروزه با مخفف GAM نیز شناخته می‌شود به کاربران امکان می‌دهد چندین حساب گوگل ادز خود را از طریق یک اکانت و داشبورد مدیریت کنند.

 

برنامه‌ریزی هدف (Reach Planner)

Reach Planner ابزاری است که به کاربران امکان می‌دهد میزان تبلیغات ویدیوی خود را در یوتیوب و سایتهای ویدیویی دیگر گوگل پیش‌بینی می‌کند. ین ابزار به کاربران امکان می‌دهد مخاطبان خود را انتخاب کنند. سپس این ابزار ترکیبی از تبلیغات ویدیویی را پیشنهاد می‌کند که برای دستیابی به اهداف کاربران کمک می‌کند. این ابزار همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا نتایج دستیابی به افزودنیهای خود را بر روی منحنی دستیابی مشاهده کنند.حذف کننده آدرس IP

علاوه بر کنترل جایگاه‌های تبلیغاتی از طریق هدف قرار دادن مخاطبان بر اساس موقعیت مکانی و استفاده از زبان، مکان‌های تبلیغی را می‌توان با حذف پرونده آدرس اینترنت پروتکل (IP) فیلتر کرد. این ویژگی به تبلیغ کنندگان این امکان را می‌دهد که محدوده آدرس‌های IP مشخصی را حذف کنند تا تبلیغات آنها در آنجا ظاهر نشود. تبلیغ کنندگان می‌توانند حداکثر ۵۰۰ دامنه آدرس IP را در هر کمپین حذف کنند.

گواهینامه پارتنر گوگل (Google Partner)

پارتنر گوگل یک برنامه صدور گواهینامه برای گوگل ادز و گوگل آنالیتیکس است. برای داشتن گواهینامه معتبر گوگل ادز، مشتریان باید از امتحان Google Fundamentals Google Ads و یکی دیگر از امتحانات پیشرفته ادز مانند جستجوی تبلیغات، تبلیغات نمایش، تبلیغات ویدیویی، تبلیغات خرید، گوگل آنالیتیکس و تبلیغات موبایل عبور کنند و داشتن این مدرک نشان دهنده این است که شما یا شرکتتان در زمینه تبلیغات دارای تخصص زیادی هستید. برای اینکه فردی بخواهد این گواهینامه را داشته باشد، باید این امتحانات برنامه را بگذراند و مدارک تحصیلی دریافت شده Ads بر اساس امتحانات قبلی که فرد می‌گذرد متفاوت است.

در آخر توجه داشته باشید که دیدن تبلیغات که با گوگل ادوردز میگذارید رایگان است و هزینه گوگل ادوردز مربوط به تعداد دفعات کلیک آن است

 

آموزش گوگل ادوردز

دوره گوگل ادوردز

ثبت نام در گوگل ادز

خدمات گوگل ادز

استفاده از گوگل ادز

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید
پشتیبانی واتس آپ